Wednesday, February 21, 2007

a szeretet

korábban úgy véltem, én vagyok a szeretet
majd kiegészítettem: "csak módjával"
hogy most miképp is van?
a szó definiálásában van a különbség
a szeretetet legtöbbször úgy defináljuk, mint egy folyamatot, egy következményt, melynek oka van, s melynek tartósságát a keletkezett hatás és szívünk alakjának passzolása határoz meg
mivel ezt nem látjuk, nem tudjuk beazonosítani kiváltó okát, s a fennmaradási idejének tartamát
viszont azt tudni véljük, hogy a szeretet nem lehet ok nélküli
ergo, ha oktalannak látjuk, nem fogadjuk el

nos, én más szeretetben hiszek, ill másképp definiálom
úgy fogalmaznám, hogy az élet oka
a szeretet az élet oka

ha ezzel nem azonosulunk, akkor misztériumot húzunk fel köré, nehezen elérhetővé tesszük, sóvárgunk utána, rácsodálkozunk, s megtagadjuk

ha természetes módon éljük meg, akkor "csupán" megéljük
ódák nélkül

No comments: